پاک کردن رنگ پلی اورتان در 8 گام ساده!

پاک کردن رنگ پلی اورتان را چگونه انجام دهیم؟شاید به مبلمان خود خیره شده‌اید و می‌خواهید آن را بازسازی کنید یا شاید لازم است کفپوش‌های چوبی خود را تعمیر کنید! درهرصورت، شما با چالش پاک کردن رنگ پلی اورتان روبه‌رو هستید که ماده شفاف و محافظ روی سطوح است!

برای حذف پلی اورتان به کاردک و رنگ‌بر هافمن نیاز دارید، اما پیش از شروع کار توصیه می‌کنیم به مطالعه ادامه دهید. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش پاک کردن رنگ پلی اورتان بپردازیم.

مرحله 1: ایجاد تهویه مناسب

در مرحله اول از مراحل پاک کردن رنگ پلی اورتان باید از تهویه محل کار مطمئن شوید. ازآنجاکه این مواد شیمیایی می‌توانند برای شما حساسیت ایجاد کنند، حتماً پاک کردن رنگ پلی اورتان را در فضای باز انجام دهید یا پنجره‌ها را باز کنید. استفاده از یک پنکه هم می‌تواند ایده‌ای مناسب باشد!

مرحله 2: محافظت از کف

اگر می‌خواهید پاک کردن رنگ پلی اورتان را از روی قطعه‌ای از مبل انجام دهید، باید چیزی روی زمین بگذارید که رنگ‌بر و سایر مواد شیمیایی روی کف چکه نکند. شما می‌توانید یک برزنت پلاستیکی زیر مبلمان خود قرار دهید. اگر هم نگران زمین‌خوردن هستید، بهتر است لبه‌ای برزنت را چسب بزنید.

مرحله 3. مراقبت از خود

هنگام پاک کردن رنگ پلی اورتان باید از خودتان محافظت کنید. برای این کار کافی است دستکش لاستیکی بپوشید، عینک محافظ بزنید و ماسک تهویه بخار (ماسک تنفسی) استفاده کنید. همچنین، در صورت امکان بهتر است کفش، لباس آستین‌دار و شلوار مناسب بپوشید.

مرحله 4: انتخاب رنگ‌بر

شما می‌توانید از رنگ‌بر هافمن برای پاک‌کردن رنگ پلی اورتان باشد. درکل، پاک‌کننده‌ها برای پاک کردن رنگ اغلب دو نوع هستند: 1. بر پایه بر آب، 2. بر پایه مواد شیمیایی. استفاده از پاک‌کننده رنگ مبتنی بر مواد شیمیایی کار شما را ساده‌تر می‌کند، اما استفاده از رنگ‌بر بر پایه آب می‌تواند زمان‌بر باشد.

مرحله 5: اجرای رنگ‌بر رنگ پلی اورتان

ابتدا سطح را از هرنوع آلودگی پاک کنید. سپس، رنگ‌بر را با استفاده از قلم‌مو روی سطح بزنید. پلی اورتان را با رنگ بر به‌طور کامل بپوشانید. اجازه دهید رنگ‌بر روی سطح بماند. با گذشت زمان مشاهده می‌کنید رنگ روی سطح، کف کرده است. تقریباً اغلب 10 دقیقه زمان  نیاز است تا رنگ به کمک رنگ‌بر کف کند.

مرحله 6: استفاده از کاردک برای پاک کردن رنگ پلی اورتان

از یک کاردک تمیز کمک بگیرید و رنگ را از روی سطح پاک کنید. اگر نگران ایجاد خراش روی سطح هستید، بهتر است از کاردک پلاستیکی به‌جای فلزی استفاده کنید. البته به‌جای کاردک با دستمال نرم هم می‌توانید باعث حذف رنگ از روی سطح شوید.

مرحله 7: استفاده از برس فولادی

برای بخش‌های کوچک و غیرقابل دسترس می‌توانید از برس فلزی کمک بگیرید. بخش‌های منحنی و گوشه‌ها را با برس فلزی، راحت‌تر می‌توانید پاک کنید؛ چراکه موهای برس به‌راحتی وارد گوشه‌ها و زوایا می‌شود و کار را برایتان ساده می‌کند.

مرحله 8: تکرار مراحل در صورت نیاز

اگر رنگ پلی اورتان به‌طور کامل پاک نشد، دوباره مراحل قبل را تکرار کنید. لایه‌ای دیگر از رنگ‌بر را روی ناحیه موردنظر بمالید. سپس وقتی رنگ کف کرد، با کاردک بتراشید و بررسی کنید رنگ پلی اورتان پاک شده یا هنوز بخش‌هایی باقی مانده است.

کلام پایانی؛ پاک کردن رنگ پلی اورتان با رنگ‌بر!

پاک کردن رنگ پلی اورتان را در چند گام ساده آموزش دادیم. حذف رنگ پلی اورتان از سطوح با استفاده از رنگ‌بر هافمن بسیار ساده است. فقط کافی است ابتدا سطح را تمیز کنید. سپس با قلم‌مو از رنگ‌بر بردارید و روی سطح را بپوشانید. صبر کنید تا رنگ‌بر بتواند رنگ را در خود حل کند و رنگ به شکل کف شود.

وقتی رنگ کف کرد، با کاردک یا دستمال نرم می‌توانید رنگ پلی اورتان را از روی سطح پاک کنید.