نحوه استفاده بتونه فوری چوب (آموزش کاربردی و آسان)

روش استفاده بتونه فوری چوب را در چند مرحله آسان آموزش می‌دهیم. بتونه فوری چوب از محصولات ضروری و همه‌کاره است. فرقی ندارد شما فردی باتجربه در زمینه رنگ‌کاری چوب خام باشید یا علاقه‌مند به نحوه استفاده از بتونه فوری چوب، دانستن چگونگی استفاده صحیح از بتونه فوری چوب می‌تواند به شما در دستیابی به نتایج درخشان و حرفه‌ای در پروژه‌هایتان کمک کند!

در این راهنما، قصد داریم شما را با فرایند گام‌به‌گام نحوه استفاده بتونه فوری چوب آشنا کنیم.

بتونه فوری چوب چیست؟

پرکننده چوب یا همان بتونه فوری چوب، ماده‌ای کاربردی محسوب می‌شود که با استفاده از آن، عیوب چوب را ترمیم می‌کنند. اغلب برای پُرکردن سوراخ‌ها، شکاف‌ها، ترک‌ها و سایر آسیب‌های چوب پیش از سنباده‌کاری از بتونه فوری چوب استفاده می‌شود.

فرمولاسیون بتونه فوری چوب مبتنی بر پایه حلال، آب یا اپوکسی است که هرکدام برای موارد مختلف کاربرد دارند.

راهنمای گام‌به‌گام و کاربردی نحوه استفاده بتونه فوری چوب

مرحله اول: سطح چوب را آماده کنید

پیش از استفاده بتونه فوری چوب مطمئن شوید سطح چوب، تمیز و خشک است. اطراف بخش آسیب‌دیده را با کمک سنباده صاف کنید تا هنگام استفاده بتونه فوری چوب به‌راحتی بتونه به چوب بچسبد.

مرحله دوم: بتونه فوری مناسب را انتخاب کنید

بتونه فوری مناسب چوب را انتخاب کنید. بتونه فوری چوب باکیفیت، قدرت خوبی در پوشاندن ناهمواری‌ها و ایرادات سطح چوب دارد، منعطف است و به‌راحتی سنباده می‌خورد، به‌سرعت بعد از اجرا خشک می‌شود و قدرت چسبندگی آن روی سطوح بسیار خوب است.

مرحله سوم: بتونه فوری چوب را اجرا کنید

در این بخش از نحوه استفاده بتونه فوری چوب، از یک اپلیکاتور یا چاقوی مناسب بتونه‌کاری کمک بگیرید. مقداری از بتونه را بردارید و روی بخش آسیب‌دیده از چوب بکشید. بتونه را در ناحیه آسیب‌دیده فشار دهید. کمی بیش‌ازحد بتونه در ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید و انقباض بتونه را هنگام خشک‌شدن درنظر بگیرید.

 

مرحله چهارم: سطح را صاف و هم‌تراز کنید

در این مرحله از نحوه استفاده بتونه فوری چوب باید بتونه را به‌طور یکنواخت روی بخش آسیب‌دیده به‌خوبی پخش کنید و اطمینان حاصل کنید که با قسمت‌های چوب اطراف هم‌سطح است. برای ایجاد روکشی صاف، بتونه اضافی را باید بردارید.

مرحله پنجم: اجازه دهید بتونه خشک شود

بتونه فوری چوب اغلب تا 30 دقیقه به‌طور سطحی خشک می‌شود. حتماً روی قوطی بتونه فوری را مطالعه کنید تا از دستور و زمان خشک‌شدن دقیق بتونه مطلع شوید. برای برخی از انواع بتونه‌ به یک شب زمان نیاز دارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مرحله ششم: بتونه‌کاری را به پایان برسانید

در این مرحله از نحوه استفاده بتونه فوری چوب، پس از خشک‌شدن بتونه با کمک سنباده تلاش کنید سطحی صاف داشته باشید. سپس روکشی مناسب از رنگ را روی سطح بتونه‌زده اعمال کنید تا با بخش‌های دیگر چوب هماهنگی داشته باشد.

مرحله هفتم: سطح چوب را بررسی کنید

بخش تعمیرشده را بررسی کنید تا هیچ‌گونه ناهمواری یا نقص روی آن باقی نماند. در صورت نیاز می‌توانید از بتونه بیشتری استفاده کنید و مراحل قبل را دوباره انجام دهید تا از نتیجه راضی باشید.

 

سخن آخر؛ نحوه بتونه فوری چوب در چند مرحله ساده!

چگونگی استفاده بتونه فوری چوب را در 7 مرحله بررسی و فهرست کردیم. بتونه چوب، محصولی ارزشمند برای ترمیم سطوح چوبی است. با کمک راهنمای پیش رو و رعایت مراحل نحوه استفاده بتونه فوری چوب می‌توانید به نتایج حرفه‌ای دست پیدا کنید.

به یاد داشته باشید برای رنگ‌کاری و بتونه‌کاری چوب به صبر، دقت و حوصله نیاز دارید. از تعمیر چوب با کمک بتونه فوری چوب و فرایند تبدیل عیوب چوب به پوششی یکنواخت لذت ببرید!