کلیر براق کننده چیست: نحوه استفاده از اسپری کلیر به چه صورت است؟

کلیر براق کننده چیست؟ اسپری کلیر از محصولات پرکاربرد و براق‌کننده سطوح است. با استفاده از اسپری کلیر می‌توانید از سطوح محافظت کنید؛ چراکه اسپری کلیر در مقابل اشعه فرابنفش، گرما و رطوبت مقاوم است! در این مقاله می‌خواهیم به بررسی اسپری کلیر و نحوه استفاده از آن بپردازیم.

 کلیر براق کننده چیست؟

اسپری کلیر نوعی پوشش برای محافظت از سطوح است. اسپری کلیر علاوه بر محافظت از سطوح می‌تواند جلوه‌ای براق به انواع سطوح چوبی، سرامیکی، فلزی و پلی‌استری بدهد. درکل، کلیر، ترکیبی از حلال و رزین است و براقیت زیادی دارد. اسپری کلیر با نام‌های اسپری شفاف کننده، اسپری کیلر یا اسپری کلر نیز شناخته می‌شود.

استفاده از این محصول برای حفاظت و براقیت انواع سطوح مثل سطوح چوبی، فلزی، پلاستیکی و فلزی خارج از ساختمان پیشنهاد می‌شود.

ویژگی‌های مهم اسپری کلیر

  • بهترین رزین براق‌کننده سطوح
  • مقاوم در مقابل رنگ‌پریدگی
  • بدون زرشدن و مه‌آلودگی
  • دارای چسبندگی عالی
  • خشک‌شدن سریع
  • بدون اسید

نحوه استفاده از اسپری کیلر

  1. ابتدا سطح موردنظر را تمیز و خشک کنید.
  2. اسپری کلیر را به‌خوبی تکان دهید.
  3. کلیر براق کننده را از فاصله 25 سانتی‌متری و با زاویه 45 تا 60 روی سطح اسپری کنید.
  4. در مرحله آخر از نحوه استفاده از اسپری کیلر، برای تخلیه کامل نازل و نی و پیشگیری از خشک‌شدن اسپری باید به‌طور وارونه و به مدت 2 ثانیه اسپری کنید.

نکته: اغلب براق کننده کلیر می‌تواند 1.5 متر مربع را با استفاده از هر قوطی 300 میل به‌خوبی پوشش دهد.

ملاحظات ایمنی براق کننده کلیر

  • این محصول را باید دور از نور مستقیم آفتاب و حرارت نگه دارید.
  • هنگام استفاده از اسپری کلیر بهتر است به تهویه مناسب محیط توجه کنید یا در فضای باز از براق کننده استفاده شود.

سطوح مناسب برای استفاده از براق کننده کلیر

شما می‌توانید برای انواع سطوح مثل سرامیک، پلی‌استر، فلز و چوب از اسپری کلیر استفاده کنید.

زمان خشک‌شدن اسپری کلیر

پس از اسپری‌کردن براق کننده کلیر حدود 2 ساعت طول می‌کشد تا سطوح به‌طور سطحی خشک شوند و 24 ساعت زمان لازم است تا سطوح اسپری‌شده به‌طور کامل خشک شوند.

کلام پایانی؛ براق کننده کلیر؛ محافظ انواع سطوح!

براق کننده کلیر چیست، پرسشی بود که در این مقاله تلاش کردیم به آن پاسخ دهیم. همچنین، نحوه استفاده از اسپری کلیر را بررسی کردیم. براق کننده کلیر در حقیقت، ترکیبی از حلال و رزین محسوب می‌شود که براقیت و درخشانی زیادی دارد. اسپری کلیر را برای انواع سطوح می‌توانید استفاده کنید.

براق کننده کلیر با عناوین دیگر مانند اسپری کلر، شفاف کننده و براق کننده هم معروف است. استفاده از اسپری براق کننده را می‌توانید به‌سادگی انجام دهید. فقط کافی است سطح موردنظر را به‌خوبی از انواع آلودگی پاک کنید. سپس با فاصله 25 سانتی‌متری از سطح، اسپری را بگیرید و اسپری کنید.

اسپری براق کننده کلیر ضمن درخشان و براق کردن سطوح، از آن‌ها در مقابل آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. شما می‌توانید برای سطوح فلزی، سرامیکی، چوبی و پلاستیکی از اسپری براق کننده کلیر استفاده کنید و سطحی براق و مقاوم پدید آورید.