محافظت از رنگ خودرو: چطور از رنگ خودرو محافظت کنیم؟

محافظت از رنگ خودرو با چه راهکارهایی امکان‌پذیر است؟ حفاظت از بدنه و رنگ بدنه خودرو اهمیت زیادی در نشان‌دادن سلامت خودرو دارد. یکی از طبیعی‌ترین اتفاقات منفی که برای رنگ بدنه خودرو اتفاق می‌افتد، مات شدن رنگ بدنه و از دست‌رفتن براقیت رنگ خودرو است.

در این مقاله از مجله اطلس فام، کم‌هزینه‌ترین و ماندگارترین راه‌ها برای حفاظت از رنگ اتوموبیل معرفی خواهیم کرد.

عوامل آسیب به رنگ خودرو کدامند؟

پیش از هرچیز باید عوامل مختلفی که باعث آسیب به رنگ خودرو می‌شود را بررسی کنیم.

  • نور خورشید

نور خورشید نه‌تنها رنگ را تغییر داده که باعث نازک شدن آن هم می‌شود.

  • فضولات پرندگان

فضولات پرندگان را باید به‌سرعت پاک کرد وگرنه به خورد رنگ بدنه رفته و پاک کردن آن را بسیار سخت و دشوار می‌کند و حتی ممکن است باعث ایجاد خش شود.

  • برف و باران

بارش در شهرهای بزرگ همراه با آلاینده و اسید است که میتواند باعث از بین رفتن رنگ بدنه خودرو شود. توصیه می‌شود پس از بارش ماشین را با دستمال نم‌دار تمیز و از اسید بارش پاک شود.

  • شستشوی نامناسب

انواع مختلفی از شوینده برای خودرو وجود دارد اما متأسفانه بسیاری از مردم به این مهم توجه نکرده و از شوینده‌های منزل برای تمیز کردن خودروی خود استفاده می‌کنند. شستشوی خودرو با شوینده‌های منزل و با دستمال زبر، در بلندمدت باعث ایجاد خش و کدر شدن رنگ بدنه خودرو می‌شود.

 

روش‌های محافظت از رنگ خودرو چیست؟

با راه‌های ساده، کم‌هزینه و ماندگاری که در ادامه توضیح خواهیم داد، می‌توان رنگ بدنه خودرو را برای چندین سال با بالاترین کیفیت حفظ کرده و خودرویی سالم و زیبا داشت.

واکس ماشین

یکی از ساده‌ترین راههای محافظت از رنگ خودرو، استفاده از واکس ماشین است. این کار لایه‌ای روی رنگ اتوموبیل ایجاد کرده و علاوه‌بر حفظ رنگ اصلی، باعث جلا و زیبایی بیشتر آن میشود.

استفاده از شوینده‌های مناسب

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که دیربه‌دیر خودروی خود را تمیز می‌کنید و نسبت به گردوغبار آن بی‌تفاوتید بهتر است بیشتر به این موضوع دقت کنید. گردوخاک دائمی باعث آسیب‌دیدن و کدرشدن رنگ بدنه خودرو می‌شود. بهتر است از شوینده‌های ملایم و مخصوص رنگ بدنه خودرو استفاده کنید.

اگر در برنامه روزانه‌تان قرار دهید که هر روز از دستمال نم‌دار برای پاک کردن بدنه کنید، به سلامت بیشتر بدنه کمک زیادی خواهید کرد.

جای پارک مناسب

بدیهی‌ترین کاری که می‌توانید در این رابطه بکنید، پارک کردن خودرو در جای مناسب آن است. اگر به پارکینگ دسترسی ندارید، دست‌کم خودروی خود را در سایه و به‌دور از درخت پارک کنید. درخت‌ها جایی برای ریختن برف و باران یا فضولات پرندگان روی خودرو است و انتخاب خوبی به‌حساب نمی‌آیند.

 

کلید طلایی مراقبت از بدنه خودرو چیست؟

مراقبت دائمی و روزانه از بدنه خودرو کار ساده‌ای نیست و به‌صرف انرژی و وقت زیادی نیاز دارد و به دلایل مختلفی هم ممکن است عملی نشده و یا حتی با آزمون و خطا باعث آسیب بیشتر به رنگ بدنه خودرو شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از رنگ خودرو، استفاده از رنگ بدنه مناسب و باکیفیت و پرایمر است. صنایع رنگ اطلس فام، یکی از بهترین تولیدکنندگان رنگ بدنه خودرو در ایران است. با استفاده از رنگ‌های بدنه و پرایمر می‌توانید سلامت رنگ خودرو را برای چندین سال برای خود تضمین کرده و از زیبایی آن لذت ببرید.