آموزش رنگ کردن میز چوبی با اسپری

نحوه رنگ کردن میز چوبی با اسپری، چگونه است؟ رنگ‌کردن میز چوبی با اسپری، روشی عالی برای دمیدن جان تازه به میز قدیمی و افزودن رنگی به دکوراسیون خانه است! با ابزار و تکنیک مناسب می‌توانید میز چوبی خود را با اسپری رنگ‌آمیزی کنید.

در این مقاله می‌خواهیم آموزش گام‌به‌گام طرز رنگ کردن میز چوبی با اسپری را دراختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

لوازم موردنیاز برای رنگ کردن میز چوبی با اسپری

  • اسپری رنگ مناسب چوب
  • سمباده
  • پرایمر رنگ چوب
  • نوار نقاشی (اختیاری)
  • روکش شفاف یا سیلر (اختیاری)
  • پارچه یا روزنامه

مرحله 1. مکان رنگ‌ کردن میز چوبی را آماده کنید

در مرحله اول از طرز رنگ کردن میز چوبی باید مکانی را انتخاب کنید که تهویه مناسب دارد. پیشنهاد می‌کنیم رنگ کردن میز چوبی را در فضای باز انجام دهید. یک پارچه یا مقداری روزنامه در محیط قرار دهید تا رنگ از اسپری فقط روی سطح چوبی اسپری شود و روی زمین و فضای اطراف نپاشد!

مرحله 2. سطح کار را تمیز کنید

در مرحله دوم از رنگ کردن میز چوبی باید هرگونه آلودگی و کثیفی را از روی میز چوبی پاک کنید. بهتر است سطح کار را سمباده بزنید تا سطحی ناهموار برای چسبندگی رنگ ایجاد شود. سپس میز چوبی را با دستمال مرطوب پاک کنید و اجازه دهید میز چوبی خشک شود.

مرحله 3. استفاده از آستر رنگ یا پرایمر

پس از سمباده‌زدن، در مرحله سوم از آموزش نحوه رنگ کردن میز چوبی می‌توانید از پرایمر مناسب چوب برای چسبندگی بهتر رنگ و ایجاد پوششی یکنواخت استفاده کنید. پیش از استفاده از پرایمر یا آستر رنگ چوب حتماً راهنمای شرکت سازنده پرایمر را برای استفاده و زمان خشک‌شدن پرایمر بررسی کنید.

مرحله 4. اسپری رنگ را امتحان کنید

پیش از رنگ کردن میز چوبی باید اسپری رنگ را امتحان کنید. روی سطحی دیگر یا بخشی کوچک از چوب می‌توانید اسپری رنگ را اسپری کنید و از کارکرد اسپری و مطابقت رنگ آن با رنگ موردنظرتان مطمئن شوید.

مرحله 5. رنگ کردن میز چوبی با اسپری

ابتدا قوطی رنگ را 1 دقیقه تکان دهید تا از ترکیب‌شدن محتویات درون اسپری مطمئن شوید. قوطی اسپری را به‌شکل عمودی (در زاویه 45 تا 60 درجه) و با فاصله 25 سانتی‌متری از سطح چوب بگیرید و اسپری کنید. اسپری را با حرکت رفت‌وبرگشتی ثابت روی سطح چوب حرکت دهید تا از یکنواختی پوشش رنگ مطمئن شوید.

لایه‌های نازک از رنگ را اجرا کنید و مطابق دستور سازنده رنگ اجازه دهید هر لایه پیش از اعمال لایه بعد به‌خوبی خشک شود.

 

مرحله 6. الگو یا طرح بزنید

این مرحله از رنگ کردن میز چوبی، اختیاری است. اگر مایل بودید می‌توانید از شابلون یا الگوهای موردعلاقه‌تان استفاده کنید و طرح‌های زیبا روی میز چوبی خود بزنید.

مرحله 7. اجازه دهید رنگ خشک شود

پیش از استفاده از میز چوبی باید رنگ به‌خوبی خشک شود. دستورالعمل روی قوطی رنگ را مطالعه کنید و مطابق آن اجازه دهید رنگ خشک شود.

کلام پایانی؛ رنگ کردن میز چوبی با اسپری، روشی محبوب و آسان!

رنگ کردن میز چوبی راه‌حلی ساده و پرطرفدار برای نوکردن میز قدیمی است. با استفاده از راهنمای پیش رو می‌توانید میز چوبی خود را به‌سادگی با اسپری رنگ کنید و از نتیجه لذت ببرید. بهتر است رنگ کردن میز چوبی را در فضای آزاد انجام دهید تا بوی رنگ یا پرایمر برایتان حساسیتی ایجاد نکند و رنگ خیلی سریع خشک شود.