رنگ کردن با اسپری | آموزش آسان!

رنگ کردن با اسپری، روشی سرگرم‌کننده و عالی برای رنگ‌آمیزی دیوارها، مبلمان، صنایع دستی و سایر پروژه‌های رنگ است. اگر می‌خواهید رنگ کردن با اسپری را با روشی ساده یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه ادامه دهید؛ چراکه می‌خواهیم رنگ آمیزی با اسپری را آموزش دهیم.

آموزش رنگ کردن وسایل چوبی با اسپری

1. ابتدا وسیله چوبی را به‌خوبی تمیز کنید تا هیچ‌گونه آلودگی روی سطح چوب نباشد.

2. در مرحله دوم رنگ کردن وسایل چوبی با اسپری باید سطح چوب را با سنباده دارای ضخامت 120 سنباده بزنید. این سنباده نه خیلی نرم است و نه خیلی سخت! به‌خوبی سطح چوب را با سنباده خش‌دار کنید تا رنگ بهتر به سطح چوب بچسبد. یادتان باشد فقط کافی است چوب را خش‌دار کنید.

نیازی نیست محکم سنباده بزنید.

3. در این مرحله باید اسپری رنگ واکو (اسپری رنگ اطلس) را انتخاب کنید. شما می‌توانید با مشاهده کاتالوگ رنگ اسپری واکو، رنگ موردنظر خود را ببینید و انتخاب کنید. البته اسپری رنگ واکو، اسپری رنگ برای فلز هم هست.

4. حالا نوبت استفاده از اسپری رنگ است! قوطی اسپری را به‌خوبی تکان دهید. سپس با فاصله 25 سانتی‌متر و زاویه 45 تا 60 درجه، رنگ را اسپری کنید.

نکته: شما می‌توانید 3 لایه رنگ را اسپری کنید. البته بین هر لایه اجازه دهید 2 ساعت بماند تا خشک شود. اگر رنگ چوب شما تیره است، ابتدا رنگ سفید بزنید، سپس رنگ دلخواه خودتان را اجرا کنید.

5. کیلر بزنید! بهتر است درنهایت با استفاده از اسپری کیلر واکو به محافظت از سطح چوب و رنگ کمک کنید. می‌توانید 2 دست کیلر بزنید.

اکنون صندلی چوبی شما آماده است!

رنگ کردن ظروف سفالی با اسپری

1. ابتدا ظرف را آماده کنید. برای این کار کافی است با سنباده زبر سایز 40 تا 80 روی سفال را سنباده بزنید. سپس با آب سرد بشویید و اجازه دهید خشک شود.

2. کمی چسب چوب بردارید و با آب مخلوط کنید. سپس روی سطح سفال بمالید. چسب چوب اجازه نمی‌دهد سفال، رنگ را بخورد. وقتی چسب چوب خشک شد، بار دیگر سطح سفال را سنباده بزنید.

3. طرح موردنظرتان را با الگو یا کاربن روی سفال بزنید و رنگ‌آمیزی را شروع کنید.

4. وقتی رنگ خشک شد، رنگ را با اسپری کیلر واکو تثبیت کنید.

زمان خشک شدن رنگ اسپری

اسپری رنگ واکو به 10 الی 15 دقیقه زمان نیاز دارد تا به‌طور سطحی خشک شود و خشک‌شدن کامل آن 2 ساعت زمان می‌برد.

 

روش سریع خشک شدن رنگ اسپری

اگر می‌خواهید رنگ اسپری به‌سرعت خشک شود، از اجرای لایه ضخیم رنگ اسپری خودداری کنید. لایه ضخیم رنگ به زمان بیشتری برای خشک‌شدن نیاز دارد. همچنین، در محیطی رنگ کردن با اسپری را انجام دهید که تهویه مناسب دارد.

رطوبت زیاد و تهویه ضعیف از خشک‌شدن سریع رنگ اسپری جلوگیری می‌کند. برای مثال، می‌توانید پنجره را باز کنید تا رنگ اسپری شده خیلی زود خشک شود.

هر اسپری رنگ چند متر مربع را رنگ می‌کند؟

هر قوطی اسپری رنگ 300 میل می‌تواند 1.5 متر مربع را رنگ کند.

سخن آخر؛ رنگ کردن با اسپری، روشی عالی ساده برای رنگ‌کردن سطوح!

رنگ کردن با اسپری رنگ را در این مقاله آموزش دادیم. با استفاده از راهنمای پیش رو می‌توانید انواع سطوح چوبی و سفالی را با اسپری رنگ به‌راحتی رنگ‌آمیزی کنید. یادتان باشد کیفیت اسپری رنگ در ایجاد پوششی عالی اثرگذار است. شما می‌توانید برای رسیدن به بهتری پوشش از اسپری رنگ واکو استفاده کنید!