جوهر همرنگ ترانسپارنت چیست؟

جوهر همرنگ (جوهر رنگ فام بخش) چیست؟ شاید سؤال شما هم باشد و بخواهید بدانید این نوع رنگ چگونه کار می‌کند و چیست! این امکان هم وجود دارد که بخواهید چوب مبلمان خود را رنگ کنید و نخواهید بافت و طرح چوب زیر رنگ پنهان شود!

توصیه می‌کنیم به خواندن ادامه دهید تا به پرسش‌هایتان درباره جوهر همرنگ ترانسپارت یا همان جوهر رنگ پاسخ دهیم.

جوهر همرنگ ترانسپارنت چیست؟

گاهی برای رنگ‌آمیزی به رنگی نیاز داریم که طرح چوب را نشان دهد و علاوه بر آن، از چوب در مقابل آسیب محافظت کند! در این مواقع، یکی از گزینه‌های مناسب برای رنگ‌کاری چوب، جوهر همرنگ ترانسپارنت است. درحقیقت، جوهر همرنگ ترانسپارنت یا همان جوهر فام‌بخش باعث مخفی‌شدن بافت چوب نمی‌شود.

رنگ جوهری با جوهر فام‌ بخش، نوعی رنگ شفاف و بسیار کاربردی در صنایع چوب و مبلمان است؛ بنابراین، اگر می‌خواهید طرح چوب بعد از رنگ‌آمیزی مشخص باشد و پنهان نشود، می‌توانید رنگ جوهری استفاده کنید. رنگ جوهری دارای نفوذی عالی در چوب است و به‌سرعت در چوب خام جذب می‌شود.

همچنین، شما می‌توانید انواع چوب را با رنگ جوهری به‌خوبی آستر کنید. استفاده از پیستوله رنگ‌پاش از رایج‌ترین روش‌ها برای رنگ‌آمیزی با رنگ جوهری است.

 

تنوع رنگ‌های جادویی رنگ جوهری (جوهر همرنگ ترانسپارنت)!

نوبت رنگ‌کردن صندلی چوبی‌تان فرا رسیده است، اما نگران هستید نکند طرح چوب آن تغییر کند! راه‌حل ساده است، شما فقط رنگ جوهری لازم دارید! جوهر همرنگ ترانسپارنت یا همان رنگ جوهری در رنگ‌های مختلف و جذاب تولید می‌شود و تنوع رنگی زیادی دارد.

جوهر همرنگ ترانسپارنت در رنگ‌های گوناگون مثل زرد، قرمز، گردویی، نارنجی، جوهر رنگ شفاف، آبی و سفید است.

طرز استفاده از جوهر همرنگ ترانسپارنت

اگر می‌خواهید از این جوهر رنگ شفاف استفاده کنید و برای رنگ‌کاری مبلمان یا هرنوع چوبی، آن را به‌کار ببرید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا باید سطح موردنظر را از هرگونه روغن، لاک، رنگ و آلودگی پاک کنید.

نکته: در صورت وجود رنگ باید رنگ را با سنباده از بین ببرید و سطح چوب خام داشته باشید. برای این کار از رنگ‌بر هم می‌توانید کمک بگیرید.

2. سطح را با سنباده 240 صاف و یکنواخت کنید.

3. در این مرحله، گردوغبار ناشی از سنباده‌کاری باید پاک شود.

4. مواد درون قوطی را هم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شود.

5. جوهر را باید با نسبت مشخص (1 بخش جوهر و 6 بخش حلال) با تینر فوری رقیق کنید.

6. وقتی سطح خشک شد، آن را به‌آرامی با سنباده 320 سنباده بزنید.

7. اکنون می‌توانید هرنوع لاک، وارنیش یا روغن را روی سطح چوب اجرا کنید.

جوهر رنگ چوب؛ درخشان‌کننده بافت چوب!

جوهر همرنگ ترانسپارنت یا همان جوهر چوب می‌تواند علاوه بر نشان‌دادن بافت و طرح چوب باعث شود چوب درخشان‌تر، زیباتر و براق‌تر به‌نظر برسد! شما می‌توانید انواع رنگ چوب را با جوهر رنگ چوب روی سطوح چوبی اجرا کنید و از نتیجه لذت ببرید!

کاربرد جوهر همرنگ ترانسپارنت (جوهر رنگ چوب)

  • در صنایع مختلف دارای مصنوعات چوبی و چوب
  • صنعت کریستال، شیشه و لوستر
  • در ساخت انواع مبلمان و چرم
  • محصولات مربوط به ام‌دی‌اف
  • استفاده برای رزین اپوکسی

 

سخن آخر؛ جوهر همرنگ ترانسپارنت یا محافظ بافت چوب!

جوهر همرنگ ترانسپارنت یا همان جوهر رنگ چوب، درحقیقت، نوعی رنگ مناسب چوب است. این نوع رنگ به‌شکل شفاف تولید می‌شود تا طرح چوب بعد از رنگ‌کاری پنهان نشود. جوهر رنگ چوب به چوب جلوه‌ای زیبا می‌بخشد و آن را براق‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

همچنین، جوهر همرنگ ترانسپارنت (جوهر رنگ چوب) علاوه بر اینکه محافظ بافت چوب است و طرح چوب را پنهان نمی‌کند، محافظ ماندگاری بافت چوب نیز هست!