اسپری انژکتور شور چیست؛ چطور از آن استفاده کنیم؟

اسپری انژکتور شور چیست؟ آیا تابه‌حال از انژکتورشوی استفاده کرده‌اید یا نحوه استفاده از آن را می‌دانید؟ شستن انژکتور یکی از راه‌های رفع رسوبات و تمیزکردن سیستم سوخت‌رسانی خودرو به‌شمار می‌رود. در ادامه، به آموزش نحوه استفاده از اسپری انژکتور، کاربرد، معایب و مزایای آن می‌پردازیم.

اسپری انژکتور شور چیست؟

یکی از محصولات کاربردی برای شستن تمام اجزا و قطعات خودرو، اسپری انژکتور شور است. فرمولاسیون قوی اسپری انژکتور شور می‌تواند تمام آلودگی‌ها و رسوبات را پاک کند و شتاب و قدرت خودروی شما را افزایش دهد و باعث بهبود سیستم سوخت‌رسانی ماشین شود.

چرا باید انژکتور موتور خودرو را تمیز کنیم؟

انژکتور یکی از قطعه‌های مهم در بخش سوخت‌رسانی ماشین است که سوخت را وارد محفظه احتراق می‌کند. تمیزبودن انژکتور در کارکرد درست موتور، اثر مستقیم دارد. در حقیقت، به‌تدریج، کربن با رسوب در انژکتور باعث مسدودشدن انژکتور می‌شود. انسداد انژکتور انواع مختلف دارد:

1. انسداد جزئی: این نوع انسداد اجازه نمی‌دهد سوخت‌رسانی به‌خوبی صورت گیرد؛ در نتیجه، عملکرد موتور، ضعیف می‌شود!

2. انسداد متوسط: اگر انژکتور دچار انسداد متوسط شود، می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت را افزایش دهد، باعث آسیب به مبدل کاتالیست شود و روغن موتور را رقیق کند.

3. انسداد کامل: مسدودشدن کامل انژکتور باعث استارت‌زدن سخت، کارکردن خشن و ضعیف موتور و آلایندگی بیشتر می‌شود.

شما می‌توانید با تمیزکردن انژکتور با استفاده از انژکتور شور، نیروی ازدست‌رفته خودرو را به آن بازگردانید.

نحوه استفاده از اسپری انژکتور شور

اگر می‌خواهید از اسپری انژکتور شور استفاده کنید، می‌توانید راهنمای زیر را دنبال کنید:

1. قطعه موردنظر را به‌خوبی تمیز کنید.

2. اکنون اسپری انژکتور شور را از فاصله 10 تا 15 سانتی‌متری روی قطعه خودرو اسپری کنید.

3. 10 دقیقه اجازه دهید ترکیبات اسپری انژکتور شور روی قطعه بماند.

4. پس از 10 دقیقه، با کمک دستمال تمیز و خشک می‌توانید قطعه را پاک کنید.

نکته: برای رفع گرفتی‌ها باید انژکتور را از ریل سوخت باز کنید. سپس اسپری انژکتور شور را روی انژکتور اسپری کنید. این شیوه بهترین روش برای رفع 90 درصد گرفتگی‌هاست!

کاربرد اسپری انژکتور شور

اسپری انژکتور شور، نوعی پاک‌کننده حرفه‌ای به‌شمار می‌رود که برای تمیزکردن سریع و مؤثر کاربراتور و انژکتور فوق‌العاده کاربردی است. با استفاده از اسپری انژکتور شور می‌توانید انواع آلودگی مانند گردوغبار، دوده و روغن رسوب‌شده و باقی‌مانده روی متیفولد هوا، دیواره‌های دریچه گاز، کاربراتور و انژکتور را پاک کنید.

مزایای انژکتورشوی

این پاک‌کننده تخصصی دارای مزایای زیر است:

  • کاهش مصرف سوخت
  • بازکننده قفل انژکتور
  • کاهش آلایندگی
  • تمیزکننده قوی برای رفع آلودگی‌های جمع‌شده در سوپاپ‌های هوا
  • بازگشت قدرت و شتاب اولیه اتومبیل
  • ایمن برای سنسور هوا و کاتالیست
  • بهبود عملکرد موتور

معایب انژکتورشوی

اگرچه اسپری انژکتورشوی دارای مزایای بسیاری است و باعث کارکرد بهتر موتور می‌شود، یادتان باشد حتماً باید از انژکتور شور باکیفیت استفاده کنید؛ زیرا اسپری انژکتور شور نامرغوب می‌تواند به قطعات خودرو شما آسیب برساند. همچنین، نباید بیش‌ازحد از اسپری انژکتورشو استفاده کرد؛ زیرا اگرچه کارکرد موتور خودرو را بهبود می‌بخشد، استفاده بیش‌ازاندازه نیز باعث آسیب به قطعات می‌شود.

سخن آخر؛ اسپری انژکتور و قدرت دوباره خودرو شما!

در این مقاله به این پرسش پاسخ دادیم که اسپری انژکتور چیست و به بررسی کاربرد انژکتورشور و نحوه استفاده از انژکتورشور پرداختیم. انژکتور از قطعات مهم خودرو محسوب می‌شود که سوخت را به‌طور مستقیم به محفظه احتراق خودرو وارد می‌کند. متأسفانه به‌مرور زمان، به‌خصوص وقتی بنزین به‌طور کامل نسوزد، کربن در انژکتور رسوب می‌کند.

رسوب کربن باعث مسدودشدن انژکتور می‌شود و عملکرد خودرو را مختل می‌کند. استفاده از اسپری انژکتورشوی در فواصل لازم می‌تواند انسدادها را به‌طور کامل رفع کند و نیروی اتومبیل شما را بازگرداند. البته باید از انژکتورشور استاندارد و باکیفیت استفاده کنید تا قطعات خودروی شما آسیب نبینند.