اسپری آنتی گریول چیست؟ علل و نحوه استفاده از آن!

آنتی گریول (اسپری موم زیر بدنه خودرو) در حقیقت نوعی محافظ بدنه ماشین است که بر پایه رزین مصنوعی تولید می‌شود. اسپری آنتی گریول برای محافظت بدنه خودرو (مانند درها، گلگیر و کف خودرو) در برابر سنگ‌ریزه‌ها، حرکت مداوم خودرو و رطوبت به‌کار می‌رود، اما چرا باید از اسپری آنتی گریول استفاده کنیم؟

با ما همراه باشید تا با اسپری آنتی گریول، دلایل و چگونگی استفاده از آن آشنا شوید.

اسپری آنتی گریول چیست؟

آنتی گریول محافظ زیر بدنه خودرو شما در مقابل آسیب‌های احتمالی است؛ آسیب‌هایی مثل سنگ‌ریزه و رطوبت. اسپری محافظ رکاب و زیر بدنه خودرو می‌تواند سپرها و چرخ ماشین را ضد صدا کند. همچنین، با ویژگی ضدخش‌بودن باعث افزایش مقاومت بدنه خودرو شود.

طرز استفاده از اسپری آنتی گریول (محافظ زیر بدنه خودرو)

1. ابتدا قوطی اسپری را به‌خوبی تکان دهید.

2. سطح موردنظر باید بدون زنگ‌زدگی، تمیز و خشک باشد.

3. اسپری موم خودرو را 3 دقیقه باید به‌خوبی تکان دهید.

4. لایه‌ای نازک از اسپری محافظ زیر بدنه خودرو را روی سطح اسپری کنید.

5. پس از 3 دقیقه، لایه بعدی را بزنید.

6. بعد از پایان کار باید اسپری را برعکس و به‌مدت 5 ثانیه اسپری کنید. این کار اجازه نمی‌دهد اسپری موم خودروی شما خشک شود.

 

ویژگی‌های آنتی گریول (اسپری موم خودرو)

  • مناسب کف خودرو و قطعه‌های فلزی
  • محافظ زیر بدنه و کف خودرو در مقابل آسیب‌های محیطی
  • ضدخش، ضدزنگ‌زدگی، ضدخوردگی و ضدرطوبت

علل استفاده از اسپری محافظ زیر بدنه خودرو

1. محافظت از بدنه اتومبیل در برابر آسیب‌های محیطی

اسپری آنتی گریول از بدنه خودرو در مقابل زنگ‌زدگی و سنگ‌ریزه محافظت می‌کند. این اسپری ضدزنگ، ضدخش و ضدآب است. وقتی در حال رانندگی هستید، سنگ‌ریزه‌های در مسیر باعث آسیب به خودرو می‌شوند و می‌توانند کف ماشین و محافظ ورق فلز را از بین ببرند.

بنابراین، فلز در زمانی کوتاه خورده و هوازده می‌شود و اگر از ضدزنگ کمک نگیرید، زنگ‌زدگی بیشتر می‌شود و به قسمت‌های دیگر هم سرایت پیدا می‌کند.

2. رفع صدای ناخوشایند

اسپری محافظ زیر بدنه خودرو (آنتی گریول) می‌تواند لایه‌ای ضخیم و مقاوم از الاستیسیته روی قسمت کف و زیر خودرو ایجاد کند. این کار باعث کاهش صدای لرزش و ساییدگی ورقه‌های فلزی می‌شود؛ بنابراین، تجربه بهتری از رانندگی خواهید داشت.

3. ایجاد پوششی مقاوم در برابر نفوذ ترکیبات خارجی

وقتی آب باران در جاده است و زیر خودرو شما پخش می‌شود، اسپری آنتی گریول از بدنه اتومبیل شما محافظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد زیر بدنه ماشین در اثر رطوبت ناشی از بارندگی آسیب ببیند. همچنین، در مقابل ترکیبات خارجی دیگر هم غیرقابل نفوذ است.

4. برای محافظت از قطعات جدید خودرو

وقتی قطعه‌های خودرو تعویض می‌شوند، باید قطعات جدید در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی مقاوم باشند. با کمک اسپری محافظ بدنه خودرو (آنتی گریول) می‌توانید به‌سادگی پوششی محافظ و قدرتمند برای قطعات جدید ایجاد کنید تا از زنگ‌زدگی آن‌ها پیشگیری شود.

5. ایجاد پوششی ضدخش

ازآنجاکه اسپری محافظ زیر بدنه خودرو یا همان آنتی گریول ضدضربه و ضدخش است، وقتی به بدنه و کف خودروی خود اسپری آنتی گریول می‌زنید، از مقاومت و استحکام خودروی خود نیز مطمئن می‌شوید. از این اسپری محافظ خودرو برای اطراف گلگیر، چرخ و کف اتومبیل خود می‌توانید استفاده کنید.

 

سخن آخر؛ اسپری موم خودرو و افزایش مقاومت اتومبیل!

اسپری موم خودرو که با عنوان‌هایی مثل اسپری آنتی گریول و اسپری محافظ زیر بدنه خودرو هم معروف است، از محصولات بسیار کاربردی محسوب می‌شود؛ چراکه زیر بدنه و کف خودرو را در مقابل رطوبت، زنگ‌زدگی، خش و سنگ‌ریزه مقاوم می‌کند. البته شما می‌توانید برای پیشگیری از آسیب و زنگ‌زدگی قطعه‌های جدید خودرو نیز از اسپری موم خودرو استفاده کنید.